neděle 12. srpna 2007

První dojmy




Poté, co jsem se dověděla, že mě vybrali jako účastníka projektu GLEN, jsem si připadala jako ve snu. Neuvěřitelné, pojedu do Vietnamu a budu moci získat praxi v oboru, který mě fascinuje.

O GLENU jsem věděla po celou dobu svého studia a protože je naše škola hodně teoretická, uvažovala jsem, že to zkusím. Říká se, že za zkoušku člověk nic nedá. Vyplnění přihlášky mě donutilo popřemýšlet o sobě, mé motivaci a vůbec o tom, čím bych chtěla přispět.

Jakmile jsme měli první schůzku s dalšími českými „Gleníky“ věděla jsem, že tohle je to, co právě teď potřebuji. Obklopovat se lidmi se stejnými zájmy, odhodláním a nechat naše životy na chvíli plynout o kus dál.

Netrpělivě jsme očekávala první seminář. Bylo totiž načase seznámit se s mým tandem partnerem, člověkem s kterým mám strávit 3 měsíce. Tyto tři měsíce se odehrají v naprosto cizí kultuře, realizováním aktivit, na kterých se domluvíme v cizím jazyce. Tento fakt vnímám jako jednu z výzev, o kterých podle mého názoru projekt GLEN je.

Po počátečním napětí, který z dalších 35 Evropanů to bude, jsme se s Bastianem našli a už po pár minutách ze mě počáteční nervozita opadla.

První seminář sloužil právě k tomu, abychom si vyjasnili svá očekávání, motivaci a vůbec zjistili, co jsme za lidi. Příležitostí k tomu, bylo v programu dostatek. Celý týden vládla neuvěřitelně skvělá atmosféra. Lidé nejrůznějších profesí z několika evropských států strávili týden v odlehlém horském středisku bez telefonního signálu. Všichni se zdáli být oproštěni od svých všedních starostí a vysoce motivování na tříměsíční cestu. Čekají nás nevšední zážitky a zkušenosti. Důležité pro mě je vědět, že je budu mít s kým sdílet.

Během tohoto přípravného týdne jsem se cítila skvěle. V tandemu jsme zjistila, že naše očekávání jsou v mnohém podobná a společně se těšíme až skončí přípravy a nastane realita. Doba, kdy budeme mít příležitost využít to, co jsme se naučili a zrealizovat to, co jsme si naplánovali.

Na druhém semináři se budeme věnovat námi navrženým tématům, které považujeme za důležité např. problematika cestovní medicíny, jak se připravit na „kulturní šok“ atd. Dále doladíme potřebné formality ohledně očkování, víz a můžeme vyrazit na cestu.

O Vietnamu se říká, že je to úžasná země se skvělými lidmi. Věřím, že po mém příjezdu toto budu moci potvrdit a najdu cestu, jak tyto zkušenosti sdílet s ostatními.

Žádné komentáře: